Vpliv humorja na zaznavanje blagovne znamke

Humor ne prinaša le trenutnega smeha, temveč lahko trajnostno oblikuje podobo blagovne znamke. Za znamko, ki nas zna nasmejati, bomo verjetno rekli, da je simpatična, dostopna in “kot prijatelj”. Duhovit ton komuniciranja namreč humanizira blagovno znamko – iz brezosebnega podjetja naredi nekaj, s čimer se ljudje lažje poistovetimo. Številni potrošniki poročajo, da brez humorja ne čutijo prave povezave z znamko: v anketi je 48 % ljudi reklo, da nimajo odnosa do blagovne znamke, razen če jih ta spravlja v smeh. Skoraj polovica (41 %) jih gre še dlje – zapustili bi znamko, ki jih nikoli ne nasmeje ali razvedri.

Raziskava Oracle (2022) je potrdila, da je 72 % ljudi pripravljenih izbrati blagovno znamko, ki uporablja humor, pred konkurenčno znamko, ki je bolj resna. Podobno kar 78 % potrošnikov pravi, da so pripravljeni plačati višjo ceno za znamke, ki jih spravljajo v dobro voljo. Humor ustvarja pozitivna čustva in srečo povezuje z znamko – ljudje iščejo srečo tudi pri nakupovanju (med pandemijo jih je 89 % skušalo razvedriti svoj duh prav z nakupi preko spleta) Ni presenetljivo, da ima skoraj 74 % najbolj prepoznavnih svetovnih znamk v svojem oglaševanju elementi humorja.

Pri blagovnih znamkah lahko duhovitost nakazuje samozavest in inteligenco podjetja – znamka, ki si drzne biti zabavna, deluje samozavestno in ustvarjalno, kar krepi zaupanje potrošnikov. Vendar je pomembno, da je humor skladen z identiteto znamke. Strokovnjaki svetujejo, da mora humor “ostati zvest znamki” (angl. stay on brand) – če podjetje prestopi mejo dobrega okusa ali sili v neprimeren humor, lahko izpade neavtentično. 

Kot primer uspešne integracije humorja v identiteto lahko navedemo znamko Liquid Death (izdeluje ustekleničeno vodo) – s provokativno, črnohumorno komunikacijo je sicer “dolgočasen” izdelek (vodo) preobrazila v kul trendovski produkt, priljubljen med mlajšo publiko.

Previous
Previous

Humor pritegne pozornost in izboljša pomnjenje

Next
Next

Humor v marketingu in oglaševanju